AIS transzponder
további kategóriáiAkárcsak a légi közlekedésben, a hajózásban is elengedhetetlen, hogy a járművek helyzete és sebessége pontosan nyomon követhető legyen. Pontosan ezt teszik lehetővé az AIS transzponderek, hiszen ezekkel a készülékekkel lehetséges a helymeghatározás és az azonosítás. Tovább olvasom...
• B osztályú AIS transzponder
• Széles látószögű színes TFT LCD kijelző
• Kimenő teljesítmény: 2W
• Súly: 700 g (GPS antenna nélkül)
• Egyszerű kezelés
• Valós idejű forgalmi adatok
• VHF rádióhoz integrálható (IC-M605EURO, IC-M506GE, IC-M330GE)
• Alaptartozékok: GPS antenna, DC kábel, beépítő keret
• IPX7 vízállóság
• Csendes üzemmód
• Egyszerűsített navigációs funkció (útpont)
• NMEA 2000/NMEA-0183 csatlakozási lehetőség
• Szabványos, belvízi közlekedésben használatos A osztályú AIS transzponder
• 12V és 24V-ról egyaránt üzemeltethető
• Magyar nyelvű szoftverrel is rendelhető
• Színes LCD kijelző
• Fejlett grafikus felhasználói felület
• SOLAS és Inland AIS üzemmódok
• RS-232 és RS-422 csatlakozó felületek a készüléken
• Az ár tartalmazza a GPS és VHF antennát és beszerelő keretet is!
• Szabványos, belvízi közlekedésben használatos A osztályú AIS transzponder
• Nauticast A2 Inland AIS transzponder tengerész vízálló Peli táskába szerelve
• 12V, 24V és 230V-ról egyaránt üzemeltethető
• A beépített akkumulátor kb. 1 órás üzembiztos működést garantál
• Alaptartozék mágnestalpas GPS antenna és VHF hajózási antenna
• Többnyelvű szoftver
• Színes LCD kijelző
• Fejlett grafikus felhasználói felület
• SOLAS és Inland AIS üzemmódok
• RS-232 és RS-422 csatlakozó felületek a készüléken
• Szabványos, belvízi közlekedésben használatos B osztályú AIS transzponder
• Halász hajók, motoros és vitorlás hajók részére
• 12V és 24V-ról egyaránt üzemeltethető
• 5 db LED a működés visszajelzésre
• USB interfész PC csatlakoztatásához
• RS-232 és RS-422 csatlakozó felületek a készüléken
• Az ár tartalmazza a tápkábelt, USB kábelt és szoftvert
• Link2AIS szoftver alaptartozékként jár a készülékhez
• Szabványos, belvízi közlekedésben használatos B osztályú AIS transzponder
• Halász hajók, motoros és vitorlás hajók részére
• 12V és 24V-ról egyaránt üzemeltethető
• 5 db LED a működés visszajelzésre
• USB interfész PC csatlakoztatásához
• RS-232 és RS-422 csatlakozó felületek a készüléken
• Az ár tartalmazza a tápkábelt, USB kábelt, szoftvert valamint GPS és VHF antennát és beszerelő keretet is
• Link2AIS szoftver alaptartozékként jár a készülékhez
• 36 NM távolság megfigyelése 4 kW teljesítményű radom szkennerrel
• Egyszerűsített ARPA (Automatic Radar Plotting Aids) funkció - külső irány-, sebesség- és helyzetadatok szükségesek
• DSC (digitális szelektív hívás) információs funkció - külső irány, pozíció és DSC adatok szükségesek
• AIS (automatikus azonosító rendszer) Overlay funkció - külső irány, pozíció és AIS adatok szükségesek
• Kijelző típusa: 10,4 hüvelykes színes TFT LCD kijelző (IPX4 vízállóság)
• TLL (Cél szélességi hosszúsági fok) funkció - külső irány- és helyzetadatok szükségesek
• True Trail funkció - külső irány- és helyzetadatok szükségesek
• Szkenner egység: IPX6 (erőteljes sugárvíz elleni védelem)
• Szkenner egység frekvenciája: 9410 MHz ±30 MHz
• Szkenner egység rendszerkábel: 15 m
• Előmelegítési idő: 90 másodperc
• Tápegység: 10,2-42 V DC
Az AIS jeladó emellett a hajó útjára vonatkozó adatokat is sugározza: célállomás, tervezett érkezés, terhelt merülés stb. Ezáltal a hatótávolságon belül minden hajó egyértelmű és valós idejű képet kaphat a többi közlekedőről, és persze így követi nyomon a bázisállomáson is a forgalmat. Az AIS transzponder saját kijelzővel rendelkezik, ugyanakkor számítógépen is elérhetők az adatok a megfelelő alkalmazás használatával.
Mi a különbség az A osztályú és B osztályú transzponder között?
A osztályú AIS készülékek
Az A osztályba sorolt AIS transzponderek meghatározott hajóméret felett kötelező tartozéknak számítanak, csak úgy mint a VHF hajórádió. Ez elsősorban olyan ipari felhasználású hajókat érint, melyek a teher-, áru- vagy személyszállításban vesznek részt. Mivel a forgalmi adatoknál az idő és a pozíció kulcstényezők, az A osztályú transzponderek szinkronizált belső órát és GPS-t is tartalmaznak.
A transzponderrel felszerelt hajón, valamint a parti belvízi AIS bázisállomáson megjeleníthetők a hatótávolságon belül elhelyezkedő, azonosító jeleket kisugárzó hajók, így vagy az AIS saját kijelzőjén vagy egy ECDIS megjelenítőn a hajó vezetője folyamatosan aktuális áttekintést kaphat a környezetében zajló vízi forgalomról.
Fontos tudni, hogy a magyarországi Duna-szakaszon az érvényben lévő rendelkezések szerint egyes úszólétesítmények számára kötelező az AIS készülék használata. Olyan folyami hajó tehát nem közlekedhet, amelyiken nem található transzponder vagy meghibásodott a készülék. Utóbbi esetben jöhet jól a webáruházunkban elérhető hordozható belvízi AIS transzponder, amit cégünktől megvásárolhat vagy akár bérelhet is.
A mobil kialakítású belvízi AIS transzponder 12, 24 és 230V-ról egyaránt működik, a biztonságról pedig a vízálló táska gondoskodik. A beépített akkumulátorral akár egy órás működés is elérhető, a GPS és a VHF antenna pedig a készülék alaptartozéka. A hordozható transzponder a telepített készülékekhez hasonlóan képes a helymeghatározásra, a valósidejű forgalmi adatok követésére és a zsilipkezelésre is.
B osztályú AIS készülékek
Míg az A osztályú berendezések az ipari célú hajózásban használatosak, a kisebb, egyszerűbb B osztályba sorolt transzponderek a kedvtelési célú hajókon “teljesítenek szolgálatot” (használatuk ugyanakkor nem kötelező). Egy halász-, vitorlás vagy motoros hajón is nagy segítség lehet egy AIS transzponder, ami az A osztályú társaihoz hasonlóan VHF és GPS antennával is rendelkezik. A kisebb, olcsóbb készülékek jellemző tulajdonsága, hogy USB-csatlakozót is tartalmaznak, azaz könnyen összekapcsolhatók laptoppal vagy számítógéppel.
A B osztályú transzponderek az A és B osztályú AIS jeleket egyaránt képesek fogni, ezzel is növelve a hajózás biztonságát. A kijelző számos modell esetében elérhető: ezen külön színnel (jellemzően pirossal) láthatók a potenciálisan veszélyes hajók. A kijelzőket úgy alakítják ki, hogy nappal és éjszaka egyaránt könnyen és egyértelműen leolvashatók legyenek.
Mind az A, mind a B osztályba sorolt készülékekre igaz, hogy használatuk rádióengedélyhez kötött, és bizonyos esetekben eladó általi programozást igényelhetnek!
Forduljon hozzánk bizalommal: beszerezzük az Önnek ideális AIS transzpondert, segítünk az engedélyek beszerzésében és persze a programozásban és a telepítésben is!